Przepisy mówią, że budowa garażu bez względu na jego przestrzeń nastręcza pozwolenia. Nie mają także znaczenia jego konstrukcja, ani tworzywo, z którego zostanie wykonany. Wpierw powinno się stwierdzić, czy obszar działki jest objęty planem lokalnym. Jeśli nie, przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę inwestor musi pozyskać w urzędzie gminy decyzję o warunkach zabudowy. Aby dostać pozwolenie nieodzowne jest spełnienie wymogu dobrego otoczenia, co oznacza, że na przyległych działkach musi istnieć zabudowa, na podstawie której jest możliwość wyznaczyć parametry projektowanego obiektu.

Źródło: http://www.flickr.com
Budowa garażu murowanego łączy się z koniecznością posiadania jego planu. Trzeba to powierzyć osobie z pełnomocnictwami budowlanymi do projektowania, czy też nabyć projekt gotowy i zlecić jego adaptację do regionalnych warunków (). W każdym wypadku wzorzec musi być stosowny z określeniami planu miejscowego, albo decyzji o wymogach zabudowy i realizować żądania dla garaży określone w zarządzeniu o warunkach technicznych, jakim muszą odpowiadać budynki i ich położenie. Jeszcze przed zapoczątkowaniem prac należy wyznaczać kierownika budowy i nabyć, a później zarejestrować w starostwie dziennik budowy. Nowa brama garażowa to spory wydatek, dlatego należałoby do jej zakupu podejść z rozwagą.
Może zaabsorbują Cię również podobne wpisy na omawiany temat? Jeśli tak, to przejrzyj je i zdobądź świeże informacje na to zagadnienie.
Wybierzmy odpowiednią bramę do garażu, która będzie służyć nam przez lata. wiśniowski bramy segmentowe to współczesne bramy opracowane i stworzone z myślą o wymagających nabywcach. Nie absorbują miejsca przed budynkiem, dzięki czemu można zatrzymać auto na podjeździe bezpośrednio przed bramą. Modne bramy wieloczęściowe górne są oferowane w rozmaitych wielkościach, również stopniach.

Źródło: pixabay.com
Bramy wieloczęściowe poprzeczne są niezwykle rzadko wykorzystywane. Dlatego że brama wieloczęściowa jest instalowana za otworem, do jej otwarcia i zamknięcia nie potrzeba miejsca przed garażem, lecz jednakowo jak w przypadku bramy uchylnej potrzeba kolejnych centymetrów, żeby brama (zobacz brama wjazdowa) po otwarciu pomieściła się w garażu. Brama z silnikiem to gwarancja komfortu i bezpieczeństwa. Unikamy wychodzenia z samochodu w deszczu i śniegu, brama zamyka się za nami, a poza tym do garażu nie dostanie się nikt nieproszony.